خانه / مدیریت / مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان 37 صفحه
مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان 37 صفحه

شما برای دریافت مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان به سل دیجی وارد شده اید.

قبل از اینکه به صفحه دانلود بروید پیشنهاد می کنیم قسمتی از متن و توضیحات مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان را در زیر مشاهده کنید.

مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 37

حجم فایل: 75 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل:

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

وفاداری مشتریان

بازاریابان تا دیروز تنها در اندیشه یافتن مشتری بودند و گروه فروش در پی شکار مشتریان تازه بود ولی در دیدگاه امروزی، بازاریابی یعنی رشد دادن مشتری و توجه به رضایت مندی و کیفیت خدمات از دیدگاه مشتری. امروزه، هنر بازاریابی آن است که مشتریان یک سازمان در داخل سازمان همکار و در خارج از سازمان حامی و طرفدار سازمان باشند. امروزه متعهد کردن مشتری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. پرداختن به مقوله وفاداری و مطالعه وفاداری به نام و نشان (مارك) و وفاداری مشتریان توسط افراد زیادی بسط و گسترش داده شده است. وفاداری، ذهنیت مثبتی را در اذهان شنونده ایجاد می کند. هرکسی از یک دوست خوب، همسر و یا همکار خوب توقع دارد که به او وفادار بماند. در اغلب موارد وفاداری از روابطی سرچشمه می گیرد که طرفین رابطه هر دو برنده باشند. در دنیای رقابتی امروز خدمات ارائه شده از سوی شرکت های رقیب روزبه روز به یکدیگر شبیه تر می شوند. و دیگر به سختی می توان مشتری را با ارائه خدمتی کاملاً نو در بلندمدت شگفت زده کرد. زیرا نوآورانه ترین خدمات به سرعت از سوی رقبا تقلید شده و به بازار عرضه می گردند(جعفری­ نیا و همکاران،1391،ص­37).

امروزه، شناخت و پیش بینی نیازهای مشتریان برای بنگاه اقتصادی جهت كسب مزیت رقابتی و بخش بند ی بازار ضرور ی است مشتری عامل كلیدی و محوری در تقویت چابكی سازمان قلمداد می شود و جهت گیری كلیه اهداف، استراتژی ها و منابع حول محور جذب و نگهداری مشتری می باشد حفظ و تقویت وفاداری مشتریان برای شركتهایی كه دغدغه حفظ و توسعه جایگاه رقابتی خویش ­را در بازار دارند، چالشی استراتژیك تلقی می شود (سوتان و کلین،2013، ص­212)[1]

مطلب مفید دیگر:  ادبیات و پیشینه‌ پژوهش با موضوع طرح تكریم از دیدگاه ارباب رجوع دسته مدیریت

2-2-1) تعاریف وفاداری مشتریان از دیدگاه مختلف

تلاش برای تعریف وفاداری بیش از آنچه تصور شود مشكل است. مشكل اصلی تشخیص این نكته است كه آیا وفاداری یك متغیر رفتاری یا متغیر مربوط به نگرش است (دافی،1998،ص 434)[2].

وفاداری عبارتست از” وجود یك نوع نگرش مثبت به یك پدیده مارك، (خدمت، مغازه یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن” اما تعریف كاملتری از وفاداری نیز وجود دارد كه توسط اولیور[3] (1999) مطرح شده است: ” وفاداری به یك تعهد قوی برای خرید مجدد یك محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود به صورتی كه همان مارك یا محصول علیرغم تاثیرات و تلاش های بازاریابی بالقوه رقبا، خریداری گردد­ (لین وونگ،2006،ص30).[4]


[1] Sutton and Klein 2013

2Duffy 1998

3Oliver 1999

4Lin and wang 2006


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل های که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان – با برچسب های زیر مشخص گردیده است:
مبانی نظری و پیشینه وفاداری مشتریان

جدیدترین و بهترین فایل های موجود در اینترنت برای استفاده کاربران در همین سایت گردآوری شده است. در همه زمینه ها می توانید تنها با یک جست و جو فایل خود را پیدا کرده و به سادگی دانلود نمایید. هنگام جست و جوی فایل از کلمات کلیدی موضوع یا عنوان مورد نظر خود استفاده نمایید.

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل

همچنین ببینید

مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش 66 صفحه

مبانی نظری و پیشینه مدیریت دانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *